Hoe Klank jou kan helen – Deel 1

Hoe Klank jou kan helen – Deel 1

Sound Healing werkt op meerdere lagen. De eenvoudigste manier waarop klank kan genezen, is in de zin dat het ons vrolijk maakt en onze stemming kan doen laten veranderen. Zowel bij het luisteren naar vrolijke of opgewekte muziek, of bij het luisteren naar diepe, weemoedige liedjes, onze emoties komen los en we kunnen beter onze gevoelens verwerken. Het enige verschil is dat we doorgaans alleen luisteren naar trieste liedjes als we ons verdrietig voelen omdat (en hier is het mysterie) we weten dat het ons beter doet voelen.

Een studie van 2006, uitgevoerd door de Journal of Advanced Nursing, leverde bewijs dat degenen die naar muziek luisteren minder pijn voelen en over het algemeen gelukkiger zijn en minder geneigd zijn tot stress en angst dan degenen die dat niet doen. Muziek is daarom niet alleen een kalmerend middel dat onze emoties kalmeert, maar ook een pijnstiller.

Match de frequenties

Omdat geluiden op verschillende frequenties komen en ook onze eigen golven uitzenden, gebeurt healing met geluid door frequenties van verschillende geluiden te matchen met die welke nodig zijn en bevorderlijk voor genezing en ontspanning bij de patiënt.

Binaural Beat

Een onderzoek in de jaren 70 van de vorige eeuw stelde voor dat wanneer één toon op één oor wordt gespeeld en een andere toon op de andere wordt gespeeld, de twee hersenhelften verbinden en een derde (interne) toon creëren, een binaurale beat. Van dit wordt gezegd dat het de hersenen synchroniseert, voor helderheid, rust en een snellere communicatie tussen de geest en het lichaam. Het is ook bewijs dat onze hersenen en lichamen inderdaad reageren op geluid op een zodanige manier dat we onze eigen intrinsieke muziek creëren om zich eraan aan te passen.

De voordelen van Sound Healing

Genezen met geluid kan vele kwalen verbeteren of genezen, inclusief maar niet beperkt tot:

  • Psychische / psychiatrische en gedragsstoornissen waaronder autisme, depressie, leerstoornissen en ontwikkelingsproblemen
  • Angststoornis
  • Spanning
  • PTSS
  • Pijn
  • Stemmingswisselingen of negatieve emoties, zoals verdriet, irritatie, woede, zelfmedelijden en liefdesverdriet.

Het kan ook zorgen voor:

 

  • Duidelijkheid en balans
  • Ontspanning
  • Verbeterd geheugen en concentratie
  • Verbeterde slaap (zowel in kwaliteit als kwantiteit)
  • Een sterker immuunsysteem
  • Verbeterde creativiteit
  • Verhoogd bewustzijn, zowel van het zelf als van het milieu

Post a Comment